Oldal nyomtatása A A

Esettanulmány

Esettanulmány – a Magyar Csipke Franchise bemutatása:

1999 – 2000. évben „családi vállalkozásnak” indult a „Lace Design Hungary” Bt., amely tevékenységét egy osztrák – német építőipari multinacionális vállalat külföldi extra elérhető jövedelem belföldi befektetésére, és az akkor alakult Magyarországi Csipkeközpont Alapítvány országos jellegű szervezeti tagsága tömegtermelő bázisára alapozta.
2001 – 2012. évben félig tulajdonos váltás, és az orosz – ukrán érdekeltségű Tenna – Tradeing Külkereskedelmi Kft élelmiszeripari export ügyletei profitja elérhető tőkéjével hosszú távú kooperáció jött létre.
2012 – ben a Lace Design Hungary Bt. túlnőtte a „Bt” cégformát és marketing management munkájával Magyarország, és Európa határait, ezért csődeljárás alá helyezése vált szükségessé. A Tenna – Tradeing Külkereskedelmi Kft. nagyobb hányaddal rendelkező tulajdonosa elhalálozott, élelmiszeripari külkereskedelmi tevékenységét folytatni nem tudja, ezért felszámolása vált szükségszerűvé.
2012 – ben a felállított elektro – média munka eredményeként új nemzetközi piaci területeken nyíltak meg lehetőségek elsősorban az afrikai, ázsiai és ausztráliai területeken. A honlap beindítása mellet szükségessé vált a folyamatos publikálásra egy blog, és öt különböző Internetes szolgáltatónál profil létrehozására. A nemzetközi médiában a legnagyobb áttörést a Californiában megjelent Hungaricum Évkönyv, és a Panorama Magazin hozta, belföldön pedig az élő egy órás televíziós interjúk, és portré rádióműsorok hozták meg a várva – várt áttörést és sikert. Kalóz Zsóka csipke designer cégtulajdonos megkezdte karitatív munkáját, mint Lace Lady, és első két szakmai könyvének megírása, kiadatása is folyamatban van: „Minőség Kódex” és „A régi csipkeművészetről” címmel. A Magyar Csipke Franchise IV. programja pályáztatásra került Magyarország 12 jelentős turisztikai és tehetséggondozásban, utánpótlás nevelésben szerepet játszó kialakított partneri kapcsolatain keresztül. Az új célkitűzésekhez kialakított versenystratégia hátterét az elérhetővé vált új, afrikai tőke, és az internetes kommunikáció útján elért elsősorban spanyol, orosz, erdélyi csipkekészítők bedolgozói bázisa, valamint az olasz, török, szlovák és kínai nyújtja. A honlap fejlesztése a WEB – áruház beindításával 16 % szerzői jogdíj, és az éves „regisztrációs díj” kiajánló és értékesítő szolgáltatásával további tőke portfólió elérhetőségét teszi lehetővé. A rendezvényszervezői tevékenységgel támogatva a már tradíciókkal rendelkező ország – imázs formáló rendezvényekhez csatlakozva az első kiállítás szervezésünk mottója a „Jelenbe zárt múlt” címet kapta, amin belül a „Csipkébe álmodva” mottó alatt az első nemzetközi csipkekészítői pályázati kiírásunk is megszületett. Így került végső formába öntésre a négy következő nagy program:

I.) „láb”:a „CD – borító csipke project” – a Direct Packing egy konzervatív eleganciát kivitelező díszdobozban elhelyezett csipke termék négy árfekvés konstrukcióban megtervezve, amely limitált példányszámban, sorszámozott formában kerül elsősorban tradicionális kulturális rendezvények, szakminisztériumok, és EXPO – k, tradicionális magyar vállalatok számára magyar világsztárok verbális hangzóanyagán elhelyezett reklámfilm SPOT megjelentetésével.
II.) „láb”: „Divatban a csipke, csipke a divatban project” – célzott a DIOR HÁZ szalon minőségében megtervezésre került kollekció, amelyben a csipke mellett az arany – ezüst fémszál, az igazgyöngy és az arany, antik ékszerkísérők konzervatív eleganciája vonul fel. Az első kollekció elnevezése „Habibi” (arab nyelven „Kedvesem” ), és a felvezető ruhamodell a „Magyar Tulipán” elnevezést kapta. Ruházati cikkeink a Lace Design logó és márkanév alatt kerülnek piaci megjelentetésre. A kollekció bemutatása a „Divatban a csipke, csipke a divatban” című harmadik könyv megjelentetésével a csipke divattörténeti felhasználása mellett a modern, újszerű viseleteket hivatott bemutatni a nemzetközi divat piacán.
III.) „láb”:
„A Lace Design üzletlánc, és a Hattyúház újrapozícionálása project” - Magyarország több turisztikai vonzerőnek örvendő helyén értékesítési pontok kialakítása a cél a megtervezésre került új központi termékcsalád, és termék – skála kialakításával. A lehetséges potenciális partnereink franchise belépődíja 2000 EURO, a royalty 25 %, reklám hozzájárulás 15 %, és a karitatív hozzájárulás az ADÓ 1 %. A Magyar Csipke Franchise „mintaegységének” Magyarország Tiszántúli Régióját választotta a gazdasági és kulturális felzárkózás, munkahelyteremtés és műemlékvédelem, természetvédelem, és egészségvédelem támogatásának küldetésével.

IV.) „kereszt – láb”: „Magyarság Kincsek program project” – túlélő gyermek sátortábor szervezése mellett a tehetséggondozást, és utánpótlás nevelést célozza. A nagycsalád modellt támogatja, éppen ezért külön gyermek és felnőtt éves tematikai ismeret, - és gyakorlati anyaggal párosított, ami nyári táboroztatásban teljesedik ki. A Jászságban egy muzeális értékű tanya ingatlan újra építésével a Homoki Templom és templomkert egész nyáron, szezonálisan tervezett táboroztatásra hasznosítása a cél, a helyi nagyvállalkozók bevonásával és támogatottságával, érintett Önkormányzatok pályáztatási lehetőségeihez bekapcsolódva. A felnőtt program szakmai ismeretanyaga a „Csipkébe álmodva” című könyvben kerül bemutatásra, amely a csipke újszerű felhasználását 40 témakörben járja körbe. A gyermek program ismeretanyaga a „Magyarság Kincsek” című könyv + foglalkoztató munkafüzetben teszi befogadhatóvá egészen 6 – 18 éves korig az ismeretanyagot.

A franchise – mintaegység elsősorban Magyarország keleti, Tiszántúli régiója árvíz sújtotta térségét a csatornázás, gátak korszerűsítése, munkahelyteremtő, - és roma felzárkóztató programok segítése a cél. Karitatív munkánkban pedig az „Éhező gyerekek”, „Bántalmazott gyerekek” és az „Eltűnt gyerekek” ügyét, valamint a Magyarországi Vöröskereszt és Donorközpont ügyét képviseljük a Magyar Kormány pártközi egyeztetését szorgalmazva.



Mit jelent ez a velünk együttműködők számára?
♥ Az új, afrikai tőkével belépő Mr. Henri Jeanpaul személyében igen nagy nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező szaktudással, és kapcsolat - rendszerrel kerül támogatottá a Magyar Csipke Franchise, amely tevékenységét a World Lace Design Management Kft. új cégforma megalapításával kezdi.

Kalóz Zsóka, a Lace Lady nemzetközi, - és belföldi karitatív munkája során közszerepléseivel, Mr. Henri Jeanpaul pedig NATO Kereskedelmi attasé és ENSZ Senegal - Dacar Menekült Tábori lelkész professzionális diplomáciai, protokoll munkája során az afrikai országok Európához történő migrációs folyamatainak segítését kívánja jó szolgálattal kölcsönösségben támogatni a turizmus professzionális igényű kiszolgálásával, és a „naív”, valamint a „magas” művészeti eszközökkel.
♥ A Magyar Csipke Franchise 5.3 millió USA Dollár + 17.2 millió USA Dollár külföldi tőkéjét a LOYAL BANK kezelésére bízza, belföldi lakossági és vállalkozói számláját a CIB BANK szolgáltatja, részvényeit pedig az OTP BANK kezelésében kívánja kezelni.
♥ A magyar csipke termékek 200 – 1000 % - os luxusprofit visszaforgatását 30 – 70 % - os vetésforgó arányában kívánja visszaforgatni az Észak – Afrikai országok háború és forradalmak sújtotta területeinek újraépítésére, és munkahelyteremtés, iskolák alapításának céljából.
♥ A Magyar Csipke Franchise érkező befektetői tőkéje a LOYAL BANK kezelésében jelentős ADÓ „költségcsökkentő” tételt tesz elérhetővé, amely teljes összeget minden évben 40 % - ban a Népművészeti Egyesületek Szövetsége / NESZ /, 60 % - ban a Magyarországi Csipkekészítők Egyesülete támogatásának szolgálatába kívánja állítani. Az országos jellegű szervezeti tagság céljainak, fejlesztéseinek, kutatásainak, hagyományőrzéseinek és prezentációs költségeinek, jutalom – rendszere és egy 30 fős vezetői „team” költségtérítési rendszere felállításának támogatása a hosszú távú cél.

♥ Ebben a strukturális felépítésben a Magyar Csipke Franchise egy professzionális tudományossággal ellenőrzött „MINŐSÉG KÓDEX” szerint szelektált piacképes külföldi termékekkel, és termékvédett, egységes csomagolással tud megjelenni mind a belföldi, mind a külföldi piacokon. Európai Uniós pályázati források elérhetőségével, a szociális – háló peremrészén lévő társadalmi rétegek ( GYES, GYET, Rokkantnyugdíjas és Nyugdíjas ) számára otthon, részmunkaidőben végezhető munkát teremt a magyar kézművességek speciális szegmensein. A munkaerő piacon a leg fontosabb cél a diákmunka órabérek elérése, és mester fokon az 1.000 FT/óra munkadíj biztosítása + egyéb költség leírásos szolgáltatás csomag biztosítása az „egyszeri megbízásokkal” munkát és bedolgozást, vagy alvállalkozói tevékenységet vállalók számára.
♥ A regionális csoportvezetők számára egy alacsony költségigényű vezetőképző tréning elérhetővé válik 12.000 HUF/ fő/év ( 40 EURO/ fő/év ) „Regisztrációs Díjjal”, amely „bináris rendszerben” belföldi forgótőkét generál. A bekapcsolódó csoportvezetők, tagjaik számára 50 % - os kedvezményt érhetnek el, és egy rövid, - és hosszú távra kiajánlott elő takarékossági, örökíthető kötvény – csomag is kiajánlásra kerül a szervezeti tagság számára a rendszeres, és aktív munkavégzésük, cégünkhöz hűségük kiépítésének támogatására.
♥ A World Lace Design Management Kft. 12 éves kapcsolat – rendszere partnereivel egyéb bónusz, tárgyi ajándékcsomagok, utazási szelvények, ösztöndíjas szakképzések, kiállítás szervezések és pályázatok költségtámogatását, a kiállítási anyagok és létesítményei biztosítását partner cégekkel együttműködésben kívánja megoldani. A személy, - és vagyonvédelmet 2000. év óta a Nemzetőrök Szövetsége az EURO – SEC Biztonságtechnikai Kft. vezetése koordinálásában látja el.
♥ Hosszú távon könyvek és szakmai Magazin kiadatása a cél, és rádiós, televíziós műsorokba történő bekapcsolódás egyes kulturális műsoridőben, amely a kulturális örökségünk átmentését szolgálja az utókor számára.
A csipkekészítők 68 % - a Magyarországon a „szép korúk” ( 60 – 100 életév ) közé tartozik, akik igen komoly koleszterin, vérnyomás és cukorbetegségekkel, ízületi és reumatikus problémákkal küzdenek. A csipkekészítés igen megterheli a gerincet, éppen ezért fontos a kiváló szakértelemmel összeállított Fittness gyakorlatok, és Thai Chi, valamint a hazánkban igen nagy népszerűségnek örvendő Showbert Norbert és Rubint Réka páros partnerré válásának támogatása, a NorbyUpdate programjával, főzőcske műsorukkal.

Mit jelent ez az együttműködési forma a Mi számunkra?:
Egy új, magyar tradicionális multinacionális vállalat, és dinasztia alapítását, amelyben a folytonosságot Goodness Ammed ( szül: 1988. 10.14. ), Szabó István ( szül: 1991. 01.04. ), Németh Erik Örs ( szül: 2002.09.03. ) , valamint Mr. Henri Jeanpaullal tervezett közös gyermek, mint jogutódok biztosítják.

♥ Goodness Ammed az Orvostudományi Egyetem gyógyszerész szakán, Szabó István a Testőrképzőben, Kalóz Zsóka a Kodolányi János Főiskola Andragógia és nemzetközi protokoll szakán, Németh Erik Örs pedig 5. osztály után a Szent Imre Gimnáziumba felvételizve folytathatja tanulmányait.
A jogi képviseletünket belföldön Dr. Boros – Dr. Szabó Ügyvédi Irodája, Senegal – Dacar területén Barrister Paul Gomez, Benin Republicban Mr. Adams Koffi láthatja el.
A kézműves termékek „Minőség Kódex” szerinti zsűriztetését a Hagyományok Háza, a Népművészeti Egyesületek Szövetsége és a Magyarországi Csipkekészítők Egyesülete láthatja el.
♥ A World Lace Design Management Kft. felismerte, hogy marketing törekvései egyfajta modell Magyarországon az összes többi kézművességek szegmensei számára is. Éppen ezért minden „izmus”, „vallás” és „párt” érdekek fölé emelkedve kívánja mindenkor a határtalan összefogás, és szeretet felhajtó erejét képviselve szolgálni az afrikai népek felzárkóztatási folyamataiban az Európai civilizáció és kultúra szintjéhez nyújtva támogatást.


„... Mert azt tanultam mindenütt,
azt láttam minden nagy nemzetnél,
hogy az apák dolgát
folytatják az utódok ...
Ugyanezt látjuk északon és délen
minden olyan nemzetnél,
akihez mi tanulni járunk,
hogy hazajőve
- lebecsülhessünk mindent,
ami a miénk -
merthogy itthon nincsen készen
akkora kultúra, akkora művészet,
mint amilyent - hozhatunk
könnyen, készen - külföldről.
Mert nekünk azt előbb csinálnunk
kellene. Mert össze kellene
szednünk nagy fáradtsággal az ország
minden részéről a széjjelszórt
köveket, hogy azokkal
a magunk képére építhessünk.
Es ehhez hit is kellene,
és nagy fanatizmus is,
és rettenetesen sok munka ..."

/Kós Károly /

Szívélyes Baráti üdvözletem új szlogenünkkel: „… A csipke szerelemeseinek, a szerelem csipkéseitől…”

Kalóz Zsóka/ Elizabeth Pirate
The Lace Lady